11 September 2007

Onder het motto van "hou jezelf nuttig bezig" ben ik begonnen met mijn mini-export onderneminkje. Eerst wilde ik een winkeltje openen in Edea met Adel en van daaruit wat dingen exporteren, maar dat is een beetje in t water gevallen omdat dat hier veel teveel kost om dat legaal te doen. De meeste winkels hier doen alles gewoon in t zwart (hihi grappige connotaties!) en dat wordt getolereerd, maar als expat kunt ge zoiets niet maken, want dan komen ze u natuurlijk uitpersen tot ge niks meer over hebt. Dus we beperken ons tot exporteren. Ben al goed gaan onderhandelen met onze artisanat.
Eindelijk een projectje! Zelfs al heb ik mij de laatste tijd al goed kunnen bezighouden met mijn naaimachine, het gevoel van nutteloosheid blijft, dus bij deze proberen we daar verandering in te brengen.
Als er dus iemand geïnteresseerd is in Kameroenese juweeltjes, contacteer mij gerust.

Voor de rest heeft Davidje nog steeds veel werk met zijn nieuw fabriekske. Veel steken we eigenlijk niet uit wegens het regenseizoen en gebrek aan transport. Hopelijk binnenkort meer te vertellen.

1 comment:

  1. Anonymous4:20 PM

    Hallo Lauke,Tof om een businessje te beginnen. Heb Windy al verwittigd en ze zal eens kijken wat ze kan verkopen. Ik vermoed dat jullie huisje er al leuker uitziet met enkele gordijntjes en een coucheke verf. Keep busy. Love u.Mam

    ReplyDelete