05 November 2008

plomberie en beestjes

Om de een of andere reden (na advies van een ingenieur blijkt het te gaan om een hogere druk op de leidingen) springen onze leidingen altijd s nachts. Ondertussen hebben we geen enkele lavabo die nog optimaal functioneert. En we hebben er vier dus da s echt wel kunnen. In onze badkamer hebben we enkel nog koud water en mogen we de hendel van de kraan niet naar links draaien of de badkamer overstroomd. In de gastbadkamer lekt de sifon, hoewel David daar al zestig kilo silicone opgespoten heeft (hij heeft nog wat te leren op vlak van loodgieterij zenne!!!). en gisterennacht is ook de watertoevoer van de wc gesprongen, met als resultaat weer eens een nachtelijke dweil- en opkuissessie. In de keuken is er geen warm water meer en moet ge oppassen dat ge de kraan niet in uw handen hebt as ge t water doet lopen.
K Zit er hier nu wel mee te lachen, maar als ik daar serieus over begin na te denken, word ik depressief.
In Aini’s kamer (waar ze gelukkig nog niet slaapt, want haar bedje staat momenteel nog in onze kamer) heeft er een salamander besloten haar airco-unit te gebruiken als zijn persoonlijk toilet, met als resultaat dat het daar stinkt naar openbare mannenwc als de airco draait. Daarvoor is al iemand gekomen (er is daar een drietal kilo stront uit gevallen en hij moet nog s terugkomen voor hem volledig te demonteren aangezien er nog vuiligheid in zit). When the shit hits the fan...

Na nen tijd is ne mens dat ook beu om samen te leven met al dat ongedierte (nee, ik heb het niet over David). Op Ferme Suisse waren het enkel kakkerlakken en gekko’s (en ook ne keer een rat of muis, maar daar hebben we korte metten mee gemaakt) en de onvermijdelijke mieren, natuurlijk. Ik heb daar in gans dat jaar ook maar een drietal spinnen gezien, terwijl ik der hier elke dag doodklop (sinds de historie met de Scorpion-spin, die dodelijker is dan de slangen in Kameroen, laat ik dat niet nmeer rondlopen, bijten of niet, ik zie ze liever squished). Hier komen daar nog ne keer duizendpoten en sprinkanen bij. En naast gekko’s ook margouilla’s en salamanders. En vliegen... t is daar nu het seizoen voor.
De kakkerlakken zijn hier wel vervangen door een vliegende varieteit die wel schrik heeft van mensen. (Op ferme Suisse waren het felkleurige, science-fictionachtige dingen, die op je afliepen as je ze wou platkloppen... Ge moet daar trouwens redelijk hard en vaak op kloppen om dat dood te krijgen) Maar hier heb ik gelukkig mijn persoonlijke exterminator, dus elke keer da’k iets zie wat mij niet aanstaat roep ik Ides (blijkbaar is zij zeer vredelievend, want duizendpoten en sprinkhanen pakt die gewoon op en zet ze buiten.

1 comment:

  1. Hey zusie, Ik vind dat je je verhalen zou moeten bundelen en die uitgeven... Zo iets van "My life in Africa... Impossible but true, this is not a comedie..." lol...

    ReplyDelete